Az elmúlt napokban egy újabb sorozat megnézésébe vágtam bele. A taszító és kifejezéstelen cím ellenére a Perzselő szenvedélyekre (Alev Alev) esett a választásom és egyáltalán nem bántam meg.
Egy kőkemény drámasorozatról beszélünk, melyet 2020 novemberében tűzött műsorra a török Show TV, míg nálunk az RTL Klub műsorán látható szinkronosan tavaly ősz óta. A főszerepben a Çukur után okkal kedvelt Dilan Çiçek Deniz, a Sittes élet sztárja, Demet Evgar, valamint a szintén sokak számára ismerős Hazar Ergüçlü. A mellékszerepekben olyan ismert arcok tűnnek fel, mint Berkay Ateş, de ott van a Kegyetlen város szánalmasan ripacs és nevetséges szereplője, Berker Güven is, aki ezúttal elfogadható alakítást nyújt. Ehhez hozzá kell tenni, hogy Nedim karakterét színészi tehetség nélkül is könnyű felülmúlni.
A jó forgatókönyv, a hiteles alakítások és a lebilincselő kivitelezés nem okozott nagy meglepetést. Ha megnézzük, hogy a sorozat forgalmazójától (Ay Yapım) milyen produkciókat láthattunk eddig, akkor jogosan is várhatjuk el a színvonalat. Ilyen sorozatok: İçerde, Aşk 101, Çukur, Kurt Seyit ve Şura, Üç Kuruş stb.
A történet középpontjában három nő áll, akiknek az életét egy tragikus tűzeset végérvényesen megváltoztatja. A pilot epizód után okkal sorolhatjuk a drámák mellett a krimik műfajába is.
Demet Evgar, azaz Cemre egy jómódban élő férjes asszony, akinek élete közel sem olyan ragyogó, ahogy azt mások hiszik. Férje megkeseríti minden egyes napját és kislányával együtt rettegésben tartja őket. Emiatt a nő úgy dönt, hogy a tűzesetet kihasználva elhiteti mindenkivel, hogy meghalt és új életet próbál kezdeni. Hazar Ergüçlü, azaz Çiçek egy fiatal lány tele tervekkel, ráadásul épp szerelmével készül összekötni az életét. Olyan súlyos sérüléseket szenved a tűzben, hogy arca felismerhetetlenné válik. Miközben barátai halottnak hiszik, egy éppen a tűzeset miatt lányát gyászoló elmebeteg karjaiba kerül, aki azt akarja, hogy lépjen elhunyt szerette helyébe. Dilan Çiçek Deniz, azaz Rüya a lángoló épületben ragad és még saját vőlegénye is sorsára hagyja. Egy idegen férfi menti meg az életét, ezután pedig a lány hallani sem akar egykori szerelméről, akiről később az is kiderül, hogy leendő apósával együtt tervelték ki a szörnyű tűzvészt.
A Berken Güven által játszott İskender nevű karaktert fontosnak tartom külön is megemlíteni. A színésztől korábban látott alakítás olyannyira elrettentő és visszataszító volt, hogy ebben a sorozatban bármilyen gyenge teljesítménnyel is felülmúlná azt. Ha önmagában ezt a szerepet nézzük, akkor közel sem mondhatnánk őt a legélesebb késnek a fiókban, de az előző borzalommal összehasonlítva kétségtelen a fejlődés.
Berkay Ateş szerepléseiről nehéz lenne bármi negatívat mondani, azonban elismerésre méltó, hogy az Anya mostohája és a Çukur című gengszteres sorozat után most egy másik oldalát mutatja. Ezúttal egy újságíró szerepében tűnik fel, aki amellett, hogy empatikus és segítőkész, olyan érzelmeket hoz a felszínre, amire korábbi szerepinél a karakterek tulajdonságaiból adódóan nem kerülhetett sor.
Nagyon erős kezdést kapott a széria, viszont sajnálatos, hogy egy ilyen komoly hangvételű, lehangoló és jó színészeket felvonultató dráma ismét csak a délutáni idősavban kapott helyet, elvéve ezzel a lehetőséget, hogy valódi célközönsége is rátaláljon. Ha ez önmagában nem lenne elég az alacsony nézettséghez, mexikói szappanoperákat megszégyenítő címet kapott, hogy biztosan leültesse a képernyők elé azokat, akik nem fogják tudni értékelni.
Részemről a kezdés alapján megérdemli a 8 pontot.
Ha tetszett a cikk és szeretnél hasonló írásokat olvasni, akkor látogass el a Paragraph Facebook-oldalára is!